3.7.2010

Runoja

Tykkään toisinaan lukea runoja ja aforismeja.
Ihmeellistä kuinka joillakin ihmisillä on niin loistava kyky 
kertoa asioista niin kauniisti ja pukea asiat
hienoiksi ajatuksiksi.

Tommy Tabermannilla oli sellainen kyky.
Tänään kuulin uutisista että hän on kuollut.

Satuin tässä hiljan lukemaan hänen runojaan
ja ajattelin laittaa niitä nyt pari tänne blogiinkin.

 


Jos sinä olet omenapuu
tahdon minä olla omena.

Jos sinä sytyt tuleen
tahdon minä olla vesi tai herkästi syttyvä aine.

Jos sinä hukut
tahdon minä olla pohja tai virta.

Jos sinä katsot kauas
tahdon minä olla etäinen piste.

Jos sinä suljet luomesi
tahdon minä olla äkillinen pimeys.

Tommy Tabermann



Tulla lähelle
vaatii sinulta voimaa, 
paljon väkevää voimaa.

Olla lähellä
vaatii sinulta rohkeutta, 
paljon paljasta rohkeutta.

Päästää lähelle,
sisälle,
vaatii sinulta vain uskoa toiseen ihmiseen.


*****

6 kommenttia:

  1. Kyllä, pysähdys oli melkoinen, kun tyttäreni soitti lukeneensa hänen kuolemastaan. Vastahan luin, miten hän asettuu uudelleen ehdokkaaksi. Niin se elämä riepottaa. Tabermann osasi sanoa paljon pienissä lauseissaan. Taas on yksi iso poissa.

    VastaaPoista
  2. Kaunista kaunista.. Minäkin olen aina tykännyt Tommyn runoista. Paljon kaunista jätti hän jälkeensä.

    VastaaPoista
  3. Mutta tulipahan hän eläneeksi rikkaan ja vaikuttavan elämän. :)

    VastaaPoista
  4. TommyT.on minunkin suosikkini. Luen hänen runojaan ja pidän niistä erityisen paljon.

    Hän valaisi sanoillaan/kirjoituksillaan ympäristönsä ainutkertaisen kauniiksi. Hän, Tommy Taberman

    VastaaPoista
  5. Kaanon: Minäkin pidän niistä. Tilasin taas yhden hänen runokirjansa.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! <3