15.10.2009

Laukkuja joka lähtöön...

Kyllä naisella pitää olla monta käsilaukkua... -näköjään, kun kaappeihin kattoo! Oikein kun laskin näin äkkiseltään niin niitä on meikäläisellä 12. Kaikissa lempiväreissä löytyy. Pientä ja suurta, jotain mallia jopa kahta eri väriä. Kirppislöytöjä suurin osa sekä muutama oikeen kaupasta ostettuja. Ei kuitenkaan yhtäkään varsinaista merkkilaukkua. En ole merkkien perään. Pääasia että näyttää kivalta (ja kukkaro ei liiaksi kärsi ostamisesta...) :)

No kaikesta tästä huolimatta olin äsken Villivadelman kanssa naapurissa laukkukutsuilla. Suurin syy siihen oli mielenkiinto koska en ole ennen sellaisilla ollut. Lähtiessämme sinne otin mukaan käsilaukkuni (joka sopii nykyisen takin väriini) ja jonka olen ostanut n. kuukausi sitten Aleksi 13. (Joten en siis todellakaan ole uuden laukun tarpeessa)
No joka tapauksessa... Lähdön hetkellä Villivadelma katsoi käsilaukkuani ja sanoi että "Odota äiti, mäki haen laukun!"
(Niitäkin on hänellä useita... en viitsi edes laskea) Koska olimme jo myöhässä, sanoin että nyt ei ehdi etsiä, eikä siellä tarvi sitä. Villivadelma siihen hätääntyneenä että "Mitä laukkua mä siellä sitten esittelen?!?" :D
Minä siihen sitten selittämään että ei äitikään siellä omaansa esittele vaan joku täti esittelee uusia laukkuja. :)

Saavuimme naapuriin ja siellä jo naiset kovassa tohinassa laukkujen kimpussa. Naapuri siinä tokaisi että on jo löytänyt mulle sopivan laukun. Laukku oli kyllä mun näköinen ja värinen, mutta joku muu sen kerkis itselleen varata.
Ei se minua yhtään harmittanut, sillä näitä laukkujahan mulla riittää jo ennestään!

Niin ja ennen lasteni syntymää en ole ollut millään muotoa käsilaukku ihminen. Olen alkanut käyttää käsilaukkua sitten vasta kun piti ruveta kuskaamaan vaippoja, tuttipulloja, pilttejä yms. mukana kylässä tai asioilla. Nykyään niitä ei enää tarvitse kuljettaa, mutta ilman käsilaukkua en muka enää osaa minnekkään lähteä. Mihinkä sitten laittaisin puhelimen, avaimet, lompakon? No ennen ne pullotti takin taskussa eikä yhtään häirinnyt. Ny häirittöö. ;)
Toki laukustani löytyy nykyään paljon muutakin ; sateenvarjo, huulirasvaa, ekokassi, pelikortit(?), puuroa ja kiisseliä, (toki vain pussissa töihin välipalaksi ;)) pari teepussia lempiteetä kun sitä ei töissä ole.

No tämä tästä tällä kertaa.

Ps: Villivadelma ihasteli kutsuilla vaaleanpunaista käsiveskaa. Sanoin hälle että eikö olekkin ihanan vaaleanpunainen. Hän meinas että: "Ei kun tää on ihan ihoa!" :D

3 kommenttia:

Kiitos kommentistasi! <3